Als medewerker bij ons klantcontactcentrum (KCC) is Linda Vreugdenhil het visitekaartje van onze gemeente. Veelal is Linda het eerste aanspreekpunt voor mensen die langskomen bij de balie in het stadhuis of bellen met de gemeente. Met haar vrolijke glimlach en aanstekelijke enthousiasme weet ze mensen vakkundig en snel te helpen. "Ik draag de liefde voor mijn gemeente graag over.

Linda Vreugdenhil

Onder de mensen

"Van werknemers die in de binnenstad werken en langskomen voor een parkeervergunning tot inwoners die hun ID-kaart komen ophalen. Ik krijg iedere dag nieuwe én bekende gezichten aan de balie of de telefoon. Ik geniet intens van dat contact. De hele dag achter de computer zitten in een kantoor is aan mij echt niet besteed. Ik ben het liefste onder de mensen."

De stoute schoenen

"Voordat ik in oktober 2020 bij de gemeente Harlingen aan de slag ging, werkte ik met veel plezier in de reisbranche. Tot het coronavirus z'n intrede deed en het reisbureau failliet ging. Voor mij stond één ding als een paal boven water: ik wilde weer iets doen waarbij ik mensen kon helpen. Het liefst een baliebaan. Vandaar dat ik de stoute schoenen heb aangetrokken en een open sollicitatie heb gestuurd naar de gemeente. En met succes, want nog geen drie panden verderop vond ik mijn droombaan."

Op haar duimpje

"Ik ben zelf vanaf mijn vierde opgegroeid in Harlingen. Die jarenlange stadskennis komt me nu uitstekend van pas. Ik kan toeristen en bezoekers feilloos de weg wijzen. Maar ook eigen inwoners hebben er baat bij. Wanneer iemand belt dat er stoeptegels los liggen in de Brouwersstraat, hoef ik niet eerst in Google Maps te zoeken waar dat precies is. Ik weet gelijk over welk trottoir het gaat. Ik merk dat mensen dat waarderen: iemand die de stad door en door kent."

Stem en gezicht

"Vanaf het moment dat ik hier binnenstapte, voelde ik me gelijk thuis. We hebben een geweldig leuk team, bestaande uit zes dames die de telefoon en balie bemannen. Het totale KCC-team is groter. Daar horen bijvoorbeeld ook de collega's van burgerzaken, communicatie en ICT bij. Al heel wat telefoontjes heb ik naar hen doorverbonden. Tijdens de coronapandemie kende ik eigenlijk alleen hun stem, maar inmiddels heb ik er ook een gezicht bij."

De stap zetten

"Ik weet niet of ik zelf ooit de stap had durven zetten, maar terugkijkend op de coronapandemie ben ik heel blij met mijn overstap van de reiswereld naar de gemeente. Ik heb hier echt mijn plekje gevonden, met lieve mensen om me heen. Daar word ik ontzettend blij van."

Linda Vreugdenhil

Meer verhalen van collega's lezen?