Adviseur informatievoorziening

Wie zijn wij?

De gemeente Harlingen, de stad aan het wad, is een betrouwbare en dienstverlenende organisatie, gericht op mens, werk en ontspanning. De gemeente toont zich bewust verantwoordelijk voor het welzijn van de Harlinger gemeenschap. Op de organisatie van de gemeente kan het bestuur bouwen evenals de inwoners, bedrijven, instellingen en toeristen die er graag een beroep op doen. De medewerkers van de gemeente zijn trots op hun organisatie en de resultaten die worden bereikt.

De adviseur informatievoorziening is werkzaam op de afdeling DIV en maakt deel uit van het  team dienstverlening. Het is een klein, gezellig team waarin humor erg belangrijk is! Je werkt nauw samen met je directe collega’s. Omdat het een klein team is, heb je veel verschillende taken en zul je snel moeten kunnen schakelen.  Geen dag is hetzelfde op deze dienstverlenende afdeling!
Kwaliteit en beschikbaarheid van (digitale) informatie is van groot belang voor onze gemeente. Om dit te bereiken moet de (digitale) informatievoorziening van de juiste kwaliteit zijn, goed beheerd worden en optimaal toegankelijk zijn. Als adviseur geef je hierover voorlichting en advies en kom je met voorstellen om de informatie binnen gemeente Harlingen verder op orde te brengen.

De ontwikkelingen op digitaal gebied gaan razendsnel. Dit heeft een enorme impact op het informatiebeheer binnen de gemeente. Je overziet die ontwikkelingen, je snapt het grote informatievraagstuk waar onze organisatie voor staat en je denkt mee over manieren waarop informatie op een duurzame manier beheerd kan worden. Hierbij zorg je ervoor dat de oplossingen werkbaar zijn voor de verschillende afdelingen. Uiteraard heb jij daarbij rekening gehouden met de kaders van bijvoorbeeld de Archiefwet en de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Verder adviseer je over de overbrenging van digitale archieven naar een e-depot

Wie ben jij?

Je bent omgevingsbewust, klantgericht en analytisch sterk: je hebt een vraagstuk of ontwikkeling snel vertaald naar ‘wat betekent dit’ en weet dit duidelijk over te brengen, zowel mondeling als schriftelijk. Je zit niet graag alleen achter de computer, je vindt het ook leuk om zichtbaar te zijn in een organisatie. Je stapt gemakkelijk op mensen af en waar nodig kan je oplossingen presenteren.

Daarnaast is het ook belangrijk dat je beschikt over de volgende eisen:

  •  HBO werk- en denkniveau. Een afgeronde Hbo-opleiding op het gebied van informatiebeheer of iets vergelijkbaars is een pré;
  • Aantoonbare kennis en ervaring met archivering/recordmanagement bij een overheidsorganisatie is een pré;
  • Kennis van zaaksystemen (Djuma is een pré);
  • Actuele kennis van ontwikkelingen binnen het informatiedomein van overheidsorganisaties;
  • Affiniteit met functioneel beheer.

Wat bieden wij?

Naast dat je in een fantastisch team komt te werken binnen een prachtige organisatie bieden we ook nog mooie arbeidsvoorwaarden. De functie is ingeschaald in schaal 9 cao-gemeenten. Het salaris is afhankelijk van je opleiding en ervaring en is maximaal €4.752,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek. In eerste instantie betreft het een dienstverband voor een jaar, met de intentie voor een vast dienstverband.

Gemeente Harlingen biedt niet alleen een aantrekkelijk salaris, maar ook een extra voorwaarde van 17,85% aan Individueel Keuze Budget (IKB) bovenop je bruto jaarsalaris. Dit IKB kun je naar eigen wensen inzetten. Daarnaast biedt de gemeente Harlingen een mobiele telefoon, een gunstig pensioenfonds, collectiviteitkorting op diverse verzekeringen en korting op jouw fitnessabonnement! Je ideeën en initiatieven worden op prijs gesteld en je krijgt ruimte en vertrouwen om deze vorm te geven. Ten slotte bieden we veel ontwikkelingsmogelijkheden via ons onlineplatform GoodHabitz.

Is je belangstelling gewekt?

Enthousiast geworden? We horen graag van je!
De vacature staat open tot 18 februari 2024. De briefselectie vindt plaats op 21 februari en de eerste gesprekken zijn op 28 februari in de middag. We zien graag je sollicitatie tegemoet.

Vragen?

Heb je nog vragen over de vacature neem dan contact op met Klaas Dijkinga (archivaris) via 06-15303978. Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Armanda Sterling (hr adviseur) via 06-46 23 40 48.
De gemeente Harlingen let niet op leeftijd, sekse, afkomst, kleur of geaardheid. Bij ons tellen je kwaliteiten.

Online solliciteren?

Heb je interesse in deze vacature? 
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
Sollicitaties moeten uiterlijk 18-02-2024 binnen zijn.

Solliciteer direct!(externe link)

Wil je meer weten over hoe het werken bij gemeente Harlingen nu écht is? Lees dan de verhalen van een aantal van onze medewerkers die je precies vertellen wat het inhoudt.

Verhalen van onze collega's